ATTENTION DEAR READERS!!!

As of january 2013 this blog is closed: I have started a new blog and will no longer post here on The Writing Tree. From now on you can find my photographs & tutorials here:


You can follow Nittybits through blogger, bloglovin' and facebook!

Hope to see you there soon :)

Love,
Jenny

Saturday, June 02, 2007

De Grote Bagger Show

Een aantal weken geleden zag ik op werk een programma van Bart de Graaf. Het ging over het gebrek aan donoren.

Omdat het invullen van een donorformulier iets is wat ik wel steeds wil doen maar dan toch liever weer vergeet, besloot ik er één aan te vragen en meteen in te vullen. Twee dagen later ontving ik het formulier, en diezelfde dag hoorde ik van BNN’s donorshow.

Walgelijk, smakeloos, onethisch. Dat waren mijn eerste reacties. Tot ik deze week hoorde dat BNN tientallen journalisten uit evenveel landen had uitgenodigd.

Aha. Een stunt dus... Een stunt die absoluut geen aandacht wist te vestigen op het gebrek aan donoren, omdat alle gesprekken gingen over ethische verantwoording en hoe ver je mag gaan op tv.

Zoals gewoonlijk draait dus alles om BNN, en niet om het onderwerp dat BNN behandelt. En het ergste is: BNN is er nog trots op ook!

Nu mijn probleem: hoe kan ik op dit moment in godsnaam donor worden zonder te worden geassocieerd met BNN en de donorshow?!?! Als ik me nu laat registreren word ik straks door BNN gebruikt om trots te laten zien hoeveel nieuwe donoren hun actie heeft opgeleverd!!!

Ik zou willen zeggen ‘over mijn lijk’, maar dat is in deze context niet echt gepast…

1 comment:

  1. HaHAHA, goed geschreven. Ik ga mijn donorcodicil trouwens opzeggen als ik geen korting krijg bij mijn nieuwe paspoort-als die regeling er komt...- Ik hoor het al: u bent al donor mevrouwtje, daar kunnen we niet aan beginnen! Zeg ik het toch weer op, godverdegodver. He wat kan ik me toch lekker kwaad maken om iets wat ik zelf heb bedacht en nog niet eens zeker is. En dat komt allemaal door jou blog, nou, doei.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.