ATTENTION DEAR READERS!!!

As of january 2013 this blog is closed: I have started a new blog and will no longer post here on The Writing Tree. From now on you can find my photographs & tutorials here:


You can follow Nittybits through blogger, bloglovin' and facebook!

Hope to see you there soon :)

Love,
Jenny

Wednesday, July 19, 2006

The heat of the moment...

Het was niet te voorzien, vindt de organisatie . Het zou 29 graden worden met een briesje. En dus werden er geen extra maatregelen getroffen.

Ik las het gisterochtend met verbazing. Voor iemand zoals ik, die op een windstille dag met 25 graden al niet meer kan, was het onbegrijpelijk dat er geen extra medewerkers van het Rode Kruis, geen extra water of verkoeling werd ingezet. Het zou toch boven de 30 graden worden?! Succes mensen, dacht ik nog.

Blijkbaar had de organisatie van de Vierdaagse in Nijmegen als enige in Nederland een ander weerbericht gezien en waren ze dus niet voorbereid op de temperatuur van 33,4 graden zonder een zuchtje wind. 54 mensen naar het ziekenhuis, vijf reanimaties en twee doden zijn het resultaat.

Normaal gesproken heb ik het niet zo op achteraf-gezeik. Als er iets mis gaat meteen naar de verantwoordelijke zoeken is iets waar de Nederlandse media iets te fanatiek aan meedoen. Toch vind ik het in dit geval onbegrijpelijk dat de organisatie van de Vierdaagse niet meer maatregelen heeft getroffen. En dat schijnheilige gedoe van 'we wisten het niet' kan er bij mij echt niet in. Tuurlijk is het drinken van genoeg water de verantwoordelijkheid van de loper, maar zo'n organisatie is er toch niet voor niets?!

Misschien moet ik me niet zo opwinden. Hier op mijn werk is de temeratuur inmiddels opgelopen tot 31 graden, ik ben licht in mijn hoofd en ik moet nog 5,5 uur... Een flesje water drinken lijkt me wel zo verstandig.

EDIT: En laat alsjeblieft de mensen die steeds voorbij komen in het nieuws en zeggen dat het aflassen van de Vierdaagse 'overdreven' is hun mond houden! People died for crying out loud!!!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.