ATTENTION DEAR READERS!!!

As of january 2013 this blog is closed: I have started a new blog and will no longer post here on The Writing Tree. From now on you can find my photographs & tutorials here:


You can follow Nittybits through blogger, bloglovin' and facebook!

Hope to see you there soon :)

Love,
Jenny

Wednesday, May 03, 2006

His Dark Materials: The Subtle Knife

He said, or thought, “Those poor men didn’t have to come to this, and nor did we.”
She said, “We held ‘em off. We held out. We’re helping Lyra.”
Then she was pressing her little proud broken self against his face, as close as she could get, and then they died.

O MY GOD!!! *gunk* I LOVE THIS BOOK!

Na het eerste deel was ik nog niet helemaal overtuigd, maar na het lezen van The Subtle Knife, het tweede deel in Phillip Pullman’s His Dark Materials-trilogie, ben ik helemaal om. Mooie observaties, prachtige zinnen en een super origineel, ingewikkeld en spannend verhaal. Het grappige is dat sommige dingen achteraf gezien eigenlijk best voorspelbaar zijn, maar als lezer leefde ik zo mee en zat ik zo in het verhaal dat elke ontwikkeling een verrassing was.

Zoals met zoveel kinderboeken de laatste tijd, staat ook de verfilming van His Dark Materials al op de planning. Groot verschil voor mij is dat ik naar deze verfilming wel uitkijk. Alfred Kropp, Eragon en Darren Shan kunnen me eigenlijk gestolen worden: al vind ik het altijd leuk om gelezen boeken op het witte doek terug te zien, vaak is het resultaat meer dan teleurstellend. Snel in elkaar gezet, slecht acteerwerk, crappy special effects en een totaal gebrek aan drama.

Ik hoop dan ook dat de verfilming van His Dark Materials geen toppunt van oppervlakkigheid wordt… Toch vrees ik het ergste, aangezien er veel kinderen in zitten, special effects hoe dan ook een grote rol gaan spelen en de uiteindelijke film onmogelijk zo dramatisch kan zijn als de film die ik in mijn hoofd zag toen ik het boek las. Alhoewel… Misschien als ze veel slowmotion gebruiken :)

2 comments:

  1. Ik zei toch al dat Pullman erg goed is ^_^
    Misschien wil je hierna iets van Williams lenen? (A)

    Ben ook erg benieuwd naar de film, heb je mijn special voor 8WEEKLY destijds nog gelezen?

    ReplyDelete
  2. Ja, vond het eerste boek iets langdradiger en daardoor af en toe een beetje saai, dus had nog wat twijfels. Maar bij deze zat de vaart er goed in :)

    Ja, had je special inderdaad gelezen! Echt vaag hoeveel van die boeken nu worden verfilmd... Vind het aan de ene kant best leuk, alleen jammer dat het allemaal zo gehaast moet lijkt het wel. Ze proberen allemaal uit te komen nu de hype nog een beetje leeft, en ik ben bang dat dat de films niet ten goede zal komen. Maar ja, we zullen zien :)

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.